KURZY PRE ŽIAKOV ZÁKLADNEJ ŠKOLY 7. – 9. ROČNÍKA
Cena kurzu = 99 EUR / 1 mesiac
Pre žiakov ZŠ je tento e-commerce krúžok praktickou skúsenosťou, ako je to vo svete elektronického obchodu a zároveň im to otvára vstupnú bránu do Duálneho vzdelávania na najúspešnejšej škole v oblasti Informačných Technológii v Bratislave – SPŠ El.Hálova 16.
Časová dotácia = 8 hodín – každy utorok od 14:45 – 16:45 ( 2 hod.)
Dĺžka kurzu: 4 mesiace
Obsah:
- Teamové ladenie – účastník krúžku sa zoznámi so základnými nástrojmi komunikácie a naučí sa tímovému prístupu pri riešení úloh a problémov.
- Shadowing e-shopu – účastník je zapojený do reálneho e-shopu formou shadowingu a spozná jednotlivé procesy v elektronickom obchode. Bude mať možnosť vyskúšať si každú časť z bežného procesu e-shopu a zároveň bude mať možnosť konzultovať procesy, ktorým nerozumie. Úlohou kurzu je viesť účastníka správnym smerom a naučiť ho samostatne riešiť problémy. V tejto fáze sa účastníci postupne presúvajú od základných nástrojov k tým profesionálnym. Už v tejto fáze účastník častokrát objaví, ktorá oblasť e-commerce ho najviac baví.
- Zadefinovanie východísk – účastník krúžku sa zoznámi s plánovaním e-shopu, naučíme ho spraviť SWOT analýzu, vypracovať plán pre úspešný e-shop, vytvoriť prieskum konkurencie a čo je miera konverzie a vyskúša si reálne MVP prístup.
Pre žiakov ZŠ je tento e-commerce krúžok praktickou skúsenosťou, ako je to vo svete elektronického obchodu a zároveň im to otvára vstupnú bránu do duálneho vzdelávania na najúspešnejšej škole v oblasti Informačných Technológií v Bratislave – SPŠ El. Hálova 16.
Časová dotácia = 8 hodín – každy utorok od 14:45 – 16:45 ( 2 hod.)
Dĺžka kurzu: 4 mesiace
Popis kurzu:
Naučíme účastníka kurzu dosiahnuť úroveň schopností, kedy bez väčších problémov naplní databázu e-shopu, vie samostatné vyhotoviť produktovú fotku, či vytvorí kvalitnú grafiku stránky. Účastníci môžu v tejto fáze vytvoriť tím a spoločne pracovať na vlastnom projekte, alebo zadaní z praxe. Učia sa spolupracovať a komunikovať v tíme, používať pri práci time manažment či projektový manažment. Lektor ich vedie a ponúka nástroje na efektívnejšiu spoluprácu – Google drive, systém Slack, či pracovné sociálne siete. Cieľom je v tejto fáze plné pochopenie databázy e-shopu, plne vie naplniť databázu produktmi, vie úspešné dokončiť komplexnejšiu štruktúru e-shopu a vie samotne vyhotoviť produktovú fotku.
Obsah:
- Výroba e-shopu – kurz obsahuje kompletné budovanie kompetencií pre e-commerce manažéra, rozdiel v budovaní a prevádzke kamennej predajne a eshopu, rozbeh e-shopu, základy PPC reklamy
- Informačná architektúra e-shopu – táto časť kurzu obsahuje tieto odborné oblasti ktoré sa naučia účastníci: Obsah a štruktúra e-shopu, mapa e-shopu, katalóg produktov, logistika, ekonomika e-shopu, právne náležitosti e-shopu, CMS druhy formy, Meranie cez webovú analitiku,
- Produktová fotografia – v tejto časti kurzu naučme účastníka, že hodnotu produktu v očiach spotrebiteľa zvyšuje spôsob, akým je odprezentovaný – fotografie predávajú. Naučíme účastníka, ako vytvoriť kvalitnú a profesionálnu produktovú fotografiu na rôznych úrovniach. Zameráme sa na interiérovú fotografiu, ale aj kolorovanú fotografiu v externom prostredí.
KURZY PRE ŽIAKOV STREDNEJ ŠKOLY 1. – 4. ROČNÍKA
Cena kurzu = 99 EUR / 1 mesiac
Pre žiakov SŠ je tento e-commerce krúžok praktickou skúsenosťou, ako je to vo svete elektronického obchodu.
Časová dotácia = 8 hodín – každy utorok od 17:00 – 19:00 ( 2 hod.)
Dĺžka kurzu: 4 mesiace
Obsah:
- Teamové ladenie – účastník krúžku sa zoznámi so základnými nástrojmi komunikácie a naučí sa tímovému prístupu pri riešení úloh a problémov.
- Shadowing e-shopu – účastník je zapojený do reálneho e-shopu formou shadowingu a spozná jednotlivé procesy v elektronickom obchode. Bude mať možnosť vyskúšať si každú časť z bežného procesu e-shopu a zároveň bude mať možnosť konzultovať procesy, ktorým nerozumie. Úlohou kurzu je viesť účastníka správnym smerom a naučiť ho samostatne riešiť problémy. V tejto fáze sa účastníci postupne presúvajú od základných nástrojov k tým profesionálnym. Už v tejto fáze účastník častokrát objaví, ktorá oblasť e-commerce ho najviac baví.
- Zadefinovanie východísk – účastník krúžku sa zoznámi s plánovaním e-shopu, naučíme ho spraviť SWOT analýzu, vypracovať plán pre úspešný e-shop, vytvoriť prieskum konkurencie a čo je miera konverzie a vyskúša si reálne MVP prístup.
Pre žiakov SŠ je tento e-commerce krúžok praktickou skúsenosťou, ako je to vo svete elektronického obchodu.
Časová dotácia = 8 hodín – každy utorok od 17:00 – 19:00 ( 2 hod.)
Dĺžka kurzu: 4 mesiace
Popis kurzu:
Naučíme účastníka kurzu dosiahnuť úroveň schopností, kedy bez väčších problémov naplní databázu e-shopu, vie samostatné vyhotoviť produktovú fotku, či vytvorí kvalitnú grafiku stránky. Účastníci môžu v tejto fáze vytvoriť tím a spoločne pracovať na vlastnom projekte, alebo zadaní z praxe. Učia sa spolupracovať a komunikovať v tíme, používať pri práci time manažment či projektový manažment. Lektor ich vedie a ponúka nástroje na efektívnejšiu spoluprácu – Google drive, systém Slack, či pracovné sociálne siete. Cieľom je v tejto fáze plné pochopenie databázy e-shopu, plne vie naplniť databázu produktmi, vie úspešné dokončiť komplexnejšiu štruktúru e-shopu a vie samotne vyhotoviť produktovú fotku.
Obsah:
- Výroba e-shopu – kurz obsahuje kompletné budovanie kompetencií pre e-commerce manažéra, rozdiel v budovaní a prevádzke kamennej predajne a eshopu, rozbeh e-shopu, základy PPC reklamy
- Informačná architektúra e-shopu – táto časť kurzu obsahuje tieto odborné oblasti ktoré sa naučia účastníci: Obsah a štruktúra e-shopu, mapa e-shopu, katalóg produktov, logistika, ekonomika e-shopu, právne náležitosti e-shopu, CMS druhy formy, Meranie cez webovú analitiku,
- Produktová fotografia – v tejto časti kurzu naučme účastníka, že hodnotu produktu v očiach spotrebiteľa zvyšuje spôsob, akým je odprezentovaný – fotografie predávajú. Naučíme účastníka, ako vytvoriť kvalitnú a profesionálnu produktovú fotografiu na rôznych úrovniach. Zameráme sa na interiérovú fotografiu, ale aj kolorovanú fotografiu v externom prostredí.
Pre koho je určený:
- Žiaci základnej školy v 8. alebo 9. ročníku – krúžok e-commerce LABe. Pre žiakov ZŠ je tento e-commerce krúžok praktickou skúsenosťou, ako je to vo svete elektronického obchodu a zároveň im to otvára vstupnú bránu do Duálneho vzdelávania na najúspešnejšej škole v oblasti Informačných Technológii v Bratislave – SPŠ El.Hálova 16.
- Žiaci 1. – 4. ročníka strednej školy
- Jednotlivci, ktorí sa chcú stať vysoko kvalifikovanými v elektronickom obchode, aby slúžili priemyselným potrebám.
- Jednotlivci, ktorí by chceli založiť začínajúce podnikanie v oblasti elektronického obchodu a boli konkurencieschopní v regióne.
- Podnikatelia v oblasti elektronického obchodu, ktorí by chceli zlepšiť svoje súčasné podnikanie na internete.
- Jednotlivci, ktorí by sa chceli stať profesionálom v oblasti elektronického obchodu alebo špecialistom na vzdelávanie, ktorí ľuďom poskytujú múdrosť potrebnú na obchodovanie online.
Benefity:
- Máte radi skutočné praktické skúsenosti. Aplikácia toho, čo sa naučíte v reálnom živote počas štúdia.
- Potrebujete flexibilitu pri štúdiu a využívanie konzultácií online, alebo priamym kontaktom.
- Chcete študovať začatie podnikania v elektronickom obchode, ktoré nie je závislé od financovania rizikovým kapitálom.
Kde sa nachádzame:
Stredná priemyselný škola elektrotechnická Halova 16, Bratislava – e-commerce LAB
Ako často:
Každý utorok od 15:30 – 17:30 hod.
Čo získaš:
Reálnu prax! – ponúkame prvý komplexný vzdelávací program pre oblasť e-commerce na Slovensku v reálnom prostredí eshopu, kde je základom prax a praktické skúsenosti ktoré odovzdávame.
Žiadná nuda! nečakajú vás nudné, povrchné prednášky, ale praktický Shadowing Modelsnavigator
Životné skúsenosti! – prednášať vám budú špičkoví a skúsení profesionáli z praxe. Mentorom je PhDr. Slavomír Terezka – podnikateľ, autor študijného programu Informačne a sieťové technológie, expert v oblasti vzdelávacej politiky.
Prepojenia! – kontakty na ľudi z práxe, významných predstaviteľov z oblasti IT a e-commerce a predstavíme vám zaujímavé prípadové štúdie zo slovenského prostredia.
Individuálny prístup! – zaručíme vám individuálny prístup vďaka malým skupinám 10 účastníkov v každom termíne.
Networking! – vytvoríme vám ideálny priestor na konzultácie a diskusie a váš osobný rozvoj
Certifikát! – pri dokončení komplexného kurzu každý získa certifikát.
Moduly e-commerce krúžku pre žiakov ZŠ:
Pokrytá je celá škála tém, ktoré sú pre e-shop v súčasnom svete dôležité: databázy, e-commerce CMS , online marketing, e-commerce CMS, UX, logistika, financie, automatizácia ako aj bezpečnosť e-shopu.
- Zadefinovanie východísk
- Ekonomika eshopu
- Názov, doména a hosting
- Tvroba eshopu
- Naplnenie eshopu
- Spustenie eshopu
- Prevádzka eshopu
- Produktová fotografia
- Webový copywriting
- Sociálne siete
- Newsletter
- Psychológia spotrebiteľa
- Analytika eshopu
- SEO a Google Adwords
- Prezentácia vlastného projektu
Prečo E-commerce?
Podľa odhadov uskutočnia spotrebitelia do roku 2040 až 95 % nákupov online (Nasdaq).
87 % nakupujúcich berie do úvahy recenzie a hodnotenia iných zákazníkov pred tým, než v e-shope nakúpia (Business.com).
Iba 26 % malých firiem sa pokúsilo vytvoriť svoj vlastný internetový obchod (Small Biz Trends).
72 % nákupov na internete prebehne do roku 2021 na mobilnom zariadení (Statista).
Miera konverzie sa v e-shopoch pohybuje priemerne okolo 2 až 4 %, pričom 43 % nakupujúcich objaví e-shop cez organické vyhľadávanie v Google (Invesp).
Objavte nové svety a príbehy, ktoré inšpirujú dajte priestor na slobodnú tvorbu a experimentovanie. A práve túto pozitívnu emóciu je možné využiť v prospech vzdelávania v e-commerce LABe. Samotný proces súvisí s procesom učenia sa v reálnom úrostredi existujúceho e-shopu. U detí v predškolskom veku je hra základným pilierom učenia a toto pravidlo v skutočnosti platí aj pri vzdelávaní vo vyššom veku.
Ako to funguje?
E-commerce LAB vznikol na základe myšlienky vzdelávať učastnikov v oblasti elektronického obchodu, nakoľko dlhoročne skúsenosti pri implementácii vzdelávania do stredných o škôl poukázali na to, že je potrebne prakticky prepojiť vzdelávanie na zamestnávateľa a priame firemné prostredie. Žiakov ZŠ chceme osloviť cez zážitkové vzdelávanie, kde sa kladie dôraz na tímovú spoluprácu, kreativitu a samovzdelávanie vedené lektorom z praxe. Zároveň chceme vytvoriť predpoklady, aby úspešne sa vedeli uchádzať o vzdelávanie na strednej odbernej škole formou duálneho vzdelávania v danej oblasti.
Práve hravé učenie zaručuje, že si deti ani neuvedomujú, že sa po celý čas vzdelávajú, deje sa to prirodzene a zároveň sú prepojený na reálny e-shop.
E-commerce krúžok má 6 fáz:
1. fáza
V prvej fáze sa účastník krúžku zoznámi so základnými nástrojmi komunikácie a naučí sa tímovému prístupu pri riešení úloh a problémov.
2. fáza
V fáze bude účastník zapojený do reálneho e-shopu formou shadowingu a spozná jednotlivé procesy v elektronickom obchode. Bude mať možnosť vyskúšať si každú časť z bežného procesu e-shopu a zároveň bude mať možnosť konzultovať procesy ktorým nerozumie. Úlohou lektora je naviesť dieťa správnym smerom a naučiť ho samostatne riešiť problémy. V tejto fáze sa účastníci postupne presúvajú od základných nástrojov k tým profesionálnym. Už v tejto fáze účastník častokrát objaví, ktorá oblasť e-commerce ho najviac baví.
3. fáza
nastáva, akonáhle účastník dosiahne úroveň schopností, kedy bez väčších problémov naplní databázu e-shopu, vie samostatné vyhotoviť produktovú fotku, či vytvorí kvalitnú grafiku stránky. Účastníci môžu v tejto fáze vytvoriť tím a spoločne pracovať na vlastnom projekte, alebo zadaní z praxe. Učia sa spolupracovať a komunikovať v tíme, používať pri práci time manažment či projektový manažment. Lektor ich vedie a ponúka nástroje na efektívnejšiu spoluprácu – Google drive, systém Slack, či pracovné sociálne siete. Cieľom je v tejto fáze plné pochopenie databázy e-shopu, pne vie naplniť databázu produktami, vie úspešné dokončiť komplexnejšiu štruktúru e-shopu a vie samotne vyhotoviť produktovú fotku.
4. fáza
je dôležitá z hľadiska rozvoja kreativity a marketingu e-shopu, účastníkom v tejto fáze odkrývame svet existujúcej scény sociálnych sieti, PPR kampaní a celkovej marketingovej propagácie – SEO. Pokročilý účastníci v tejto fáze už vedia pripraviť štruktúru e-shopu cez swot analýzu, vedie určiť portfólio produktov a služieb. Zároveň vedia stanoviť rozvojové ciele. Účastníci v tejto fáze majú možnosť zúčastniť sa prednášok ktoré budú zabezpečené úspešnými predstaviteľmi z e-commerce sveta. Tím najpokročilejším ponúkame možnosť absolvovať aj reálnu prax vo firme na 1 hodinu denné, prípadne na 2hod každý druhý deň.
5. fáza
Je založená na vylaďovaní, prognózach a zvyšovaní úrovne automatizácie e-shopu a zároveň sa účastníci dozvedia a naučia všetko podstatné o analytike pre e-commerce. Búdu sa zaoberať aj nástrojmi na zvyšovanie miery konverzie v e-commerce.
6. fáza
V tejto fáze účastníci pracujú v tímoch, alebo samostatne na vlastnom projekte, prípadne na konkrétnom zadaní od zadávateľa z praxe.
Prečo to funguje?
1. systém praxe
Jedným zo základných nástrojov, ktorý nám na krúžku pomáha je priama prax v e-shope. Ide o webovú stránku www.modelsnavigator.com , každý účastník má svoj profil a môže sa kedykoľvek prihlásiť, aj z domu.
2. odmeny
Za splnené úlohy získavajú deti na kurze body a hmotné odmeny. Účastníci sú tak motivované pracovať zodpovedne. Ak si nazbierajú dostatok bodov, môžu si vybrať odmenu v podobe hmotných odmien.
3. projektové vzdelávanie
Pri práci na projektoch a zadaniach z praxe si účastníci slobodne vyberajú z dostupných nástrojov a učia sa schopnostiam, ktoré budú bezprostredne potrebovať pri tvorení svojho e-shopu. Sú tak vnútorne motivované zdokonaľovať sa, pretože vidia okamžitý výsledok svojej práce a zároveň si získané vedomosti osvoja priamo v praxi. Účastníci si môžu na stránke moitin.sk zverejniť svoje projekty tak, aby si ich mohol pozrieť ktokoľvek. Dostávajú tak hodnotnú spätnú väzbu, ktorá ich veľa naučí a buduje v nich zdravé sebavedomie.
Kam to smeruje?
„Zákazníci budú mať v budúcnosti „najvyššiu moc“, takže spôsob, akým s nimi organizácie spolupracujú, sa musí zmeniť!“, povedal Jason Daigler, hlavný riaditeľ a analytik spoločnosti Gartner.
Štyri piliere, ktoré budú tvoriť smerovanie e-commerce v nasledujúcom období sú: neobmedzené kanály, technologické urýchľovače, flexibilné a modulárne prostriedky a inteligencia zákazníkov.
Digitálny obchod už nebude jadrom platformy digitálnych obchodných technológií. Namiesto toho bude jedným z kľúčových komponentov oveľa širšieho ekosystému, ktorý zahŕňa prístup založený na API, s AI, IoT a integráciu s partnerskými ekosystémami.